Pięć najlepszych źródeł kwasów omega-3

O zdrowotnych właściwościach kwasów omega-3 dziś nie trzeba nikogo przekonywać. Ich regularne przyjmowanie (ludzkie ciało nie jest w stanie ich wytworzyć) pozwala uniknąć wielu chorób oraz cieszyć się dłużej młodością. W jakich więc pokarmach i suplementach ich szukać?

  1. Ryby morskie

Ryby morskie (zwłaszcza łosoś oraz tuńczyk) oraz owoce morza (krewetki) są bogatym źródłem kwasów omega-3. Z tego względu lekarze zalecają ich spożywanie minimum raz w tygodniu. Ryby oraz owoce morza są do tego niskokaloryczne, co ucieszy osoby będące na diecie.

  1. Algi morskie

Algi morskie uchodzą za najczystsze oraz najbezpieczniejsze źródło kwasów omega-3. Niestety tradycyjna polska dieta nie zawiera zbyt wielu przepisów na potrawy z algami. Warto więc sięgnąć do kuchni dalekowschodniej lub po suplementy diety.

  1. Siemię lniane

Siemię lniane oraz olej lniany są bardzo wartościowym, roślinnym źródłem kwasów omega-3. Warto dodawać je do codziennych posiłków, np. do sałatek i surówek. Są nie tylko źródłem kwasów omega-3, ale też poprawiają stan cery i włosów.

  1. Orzechy włoskie

Wystarczy każdego dnia schrupać ok. 40 g orzechów włoskich, aby zapewnić sobie wymaganą dawkę kwasów omega-3. Orzechy są przy tym smaczną przekąską, która z powodzeniem może zastąpić niezdrowe chipsy.

  1. Tran

Jest także znakomitym źródłem kwasów omega-3 i warto spożywać go codziennie. Jeśli jednak mamy traumatyczne wspomnienia związane z piciem tranu, warto sięgnąć po tran… smakowy (my polecamy owocowy tran Mollers z Apteki Oliwnej) lub zabawne tabletki w kształcie małych rybek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *